قوانین نانوشته موفقیت

یکی از قوانین نانوشته موفقیت اینکه بتونیم از هر فرصتی که برامون ایجاد میشه نهایت استفاده رو ببریم تا مارو در مسیر بدست آوردن شانس های بیشتر قرار بده،
و اینچنین احتمال بیشتری برای موفقیت خواهیم داشت.

ریچارد برانسون میگه همه ما خوش شانسیم. اگر در جامعه آزاد زندگی میکنید خوش شانسید و هر روز شانس ما را احاطه می کند چه انها را تشخیص دهیم یا ندهیم. من بیشتر یا کمتر از بقیه خوش شانس نبودم اما فرق من با بقیه این است که وقتی شانس به من رو می کند از آن نهایت استفاده را می برنم پس اگر، این نمونه‌ِ استفاده از فرصتِ پیش آمده برای کسبِ موفقیت را، به عنوان یک مورد الگوی مناسب در نظر بگیریم، دستاوردهای بسیار زیادی برای ما به ارمغان خواهد داشت و این فرصت بی نظیر برایِ یادگیریِ این مطلب، هدیه ایست از جانب خداوند و کائنات.

مطلبی که در این مورد وجود داره، روشی که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب بیان میکنه و شانس رو حاصل چند مولفه میدونه که مجموع آنها میتونه ثابت کنه که شما آدم موفقی خواهید شد و توانایی استفاده از شانس هایی که در زندگی وجود دارد رو خواهید داشت.
اون در کتاب خودش فرمول موفقیت را به این شکل بیان می کنه: آمادگی فردی، باور ذهنی، فرصتی که برای شما ایجاد شده و همینطور اقدامی که در جهت استفاده از آن فرصت انجام می دهید. و مجموع این موارد شانس بیشتری را با شما همراه خواه کردن

فرمول شانس دارن‌هاردی:

آمادگی (رشد فردی)+ نگرش (باور ذهنی) + فرصت (اتفاقات خوب سر راهتان) + اقدام(غنیمت شمردن آن فرصت و دست بکار شدن) = شانس

پس برای کسب موفقیت هیچ وقت درگیر نگرش و پیشفرضهای ذهنی منفی نشوید. خود من در گذشته جزو دسته کسانی بودم اگر با چنین موهبت هایی مواجه میشدم در ذهنم، استفاده از آن موضوع و مطلب مخاطب را دور از معرفت و ادب می‌پنداشتم و فکر میکردم استفاده من از این شانس، باعث ناراحتی طرف مقابل خواهد شد و با این نگرش منفی درهای موفقیت را به روی خود میبستم و خوشحالی مخاطب را از خودم دریغ میکردم.

با ذهنیت و نگرش مثبت، از این فرصت بی نظیر، نهایت استفاده را ببرید.
فرض کنین شما داخل یک باغ میوه هستید و صاحب باغ، یکی از بهترین میوه ها رو‌میچینه به شما میده تا بخورین. شما میوه رو‌میخورین و حسابی لذت میبرید و یه تشکر ویژه از باغبون میکنین. هم شما حس خوبی رو دارین و هم صاحب باغ خیلی ذوق میکنه ک مهمانش کیف کرده.
اگر مطلبی را شخص دیگری بیان کرد و مرتبط با حیطه کاری و شغلی شما بود این مطلب را به عنوان یک هدیه ای الهی در نظر بگیرین و مخاطب را به عنوان یکی از دستان یاری رسان خداوند بدونین، که وسیله ای شده از طرف کائنات، تا این مطلب را بدست شما برسونه و بدونید بهترین راه شکرگذاری از این نعمت الهی استفاده ب موقع از اون مطلبه، تا مسیر موفقیت برای شما هموار بشه.پس با نگرش مثبت، ضمن خوشحالی مخاطب، شانس موفقیت خود را نسبت به گذشته بیشتر کنین.

این نکته رو همیشه ب خاطر داشته باشین، بهترین راه قدردانی و شکرگذاری از نعمتهای الهی، استفاده از فرصت پیش اومده و تبدیل کردن اون ب شانس بیشتر کسب موفقیته.

قدردان فرصت ها باشید و بدانید که بهترین اتفاقات برای افرادی می افتد که نگرش مثبتی دارند، شکرگذار هستند و قدردان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.